یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

صبر عجیب فقیه بزرگ دربرابر بداخلاقی همسرش

دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ب.ظ

در احوالات یکی از بزرگ‏ترین فقهاء و مراجع عالَم تشیّع نوشته‌اند که همسر بداخلاقی داشت.

اهل علم و اصحاب سرّش فهمیدند که همسر ایشان در خانه بداخلاقى مى ‏کند، ولى خیلى هم خبر از داستان نداشتند.

این‌قدر در مقام جست‏وجو برآمدند تا به این نتیجه رسیدند که این مرد بزرگ الهى، این فقیه عالیقدر گاهى که به داخل خانه مى‏ رود، همسرش حسابى او را کتک مى ‏زند. 

یک روز چهار پنج نفر جمع شدند و خدمتش آمدند گفتند: آقا ما داستانى شنیده‏ایم از خودتان باید بپرسیم، آیا همسر شما گاهى شما را مى ‏زند؟!

فرمود: بله عرب است، قدرتمند هم هست، قوى البنیه هم هست، گاهى که عصبانى مى ‏شود، حسابى مرا مى‏ زند. من هم زورم به او نمى ‏رسد.

گفتند: او را طلاق بدهید.

گفت: نمى ‏دهم.

گفتند: اجازه بدهید ما زن‏هایمان را بفرستیم، ادبش کنند.

گفت: این کار را هم اجازه نمى ‏دهم.

گفتند: چرا؟

گفت: این زن در این خانه براى من از اعظم نعمت‏هاى خداست. چون وقتى بیرون مى‏ آیم و در صحن امیرالمؤمنین مى ‏ایستم و تمام صحن، پشت سر من نماز مى‏ خوانند، مردم در برابر من تعظیم مى ‏کنند، گاهى در برابر این مقاماتى که خدا به من داده، یک ذرّه هوا مرا برمى ‏دارد، همان وقت مى ‏آیم در خانه کتک مى‏ خورم، هوایم بیرون مى ‏رود. این چوب الهى است، این باید باشد.



منبع:

پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان



مطالب مرتبط:

خیر کثیر در سایه رفتار پسندیده با همسر

آیه‌ای که جوانی را از طلاق منصرف کرد

  • ۹۷/۰۱/۲۰