یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

زیارتی که پاداشش بهشت است!

جمعه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۶ ق.ظ

از برخی مردم «رى» روایت شده که محضر امام صادق علیه‌السلام رسیدند و گفتند: «ما اهل رى هستیم». حضرت فرمود: «مَرْحَباً بِإِخْوَانِنَا مِنْ‌ أَهْلِ‌ قُمَّ» (مرحبا به برادران قمى ما). عرض کردند: ما اهل رى هستیم. حضرت باز سخن قبلی خودشان را تکرار کردند. به همین ترتیب آنان چند بار عرض خود را تکرار کردند و حضرت نیز همان پاسخ را دادند.

سپس حضرت فرمودند:

«إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ إِنَّ لِلرَّسُولِ‏ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِی تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ»

رای خدا حرمی است که مکه می‌باشد و برای رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) حرمی است که مدینه می‌باشد و برای امیرالمؤمنین علیه‌السلام حرمى است که کوفه می‌باشد و برای ما نیز حرمى است که شهر قم می‌باشد و البته در آن شهر زنى از فرزندانم دفن می‌شود به نام فاطمه (سلام الله علیها)؛ پس هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود].

راوى گفت: این سخن او پیش از این بود که امام کاظم علیه‌السلام زائیده شود.

 

منبع: بحارالأنوار (ط - بیروت)؛ ج‏57؛ ص 216

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.