یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

هدیه‌ای از طرف خدا

شنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶ ب.ظ

هدیه‌ای که از طرف محبوب به انسان می‌رسد، دو جنبه دارد که هر دو با ارزش هستند:

اولین جنبه اهمیت هدیه مربوط به خود هدیه کردن است، فارغ از اینکه هدیه چه چیزی است. هدیه‌ای که از طرف محبوب به انسان می‌رسد هرچه باشد با ارزش باشد؛ چرا که نشان از دوستی و محبتی است که از طرف محبوب به انسان می‌رسد.

جنبه دیگر اهمیت هدیه مربوط به آن چیزی است که هدیه شده است. مخصوصا اگر این هدیه از طرف کسی باشد که به ارزش هدیه و مصلحت بنده‌اش بیشتر از هر کس دیگری واقف است.

 خداوند در قرآن کریم «دختر» و «پسر» را هدیه‌ای از جانب خدا می‌داند:

«لِلَّهِ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ یَخْلُقُ ما یَشاءُ یَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ إِناثاً وَ یَهَبُ لِمَنْ یَشاءُ الذُّکُورَ» (شوری: 49)

هدیه‌هایی با ارزش که بر اساس خداوند مصلحت بندگان به آنان عنایت می‌کند.

پس بهتر است بیشتر به این مطلب تمرکز کنیم که خدا این فرزند را از روی لطف و رحمت به بنده‌اش عطاء کرده و پسر یا دختر بودن فرزند را به او واگذار کنیم که او مصلحت بنده‌اش را  بهتر همه مى‏داند.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.