یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

راه علاج بسیاری از گرفتاری‌ها

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۴۸ ب.ظ

بسیاری از گرفتاریها ما ناشی از گناهان و خطاهایی است که مرتکب شدهایم.

انواع بیماریها، مشکلات اقتصادی، مشکلات روحی، اختلافات خانوادگی و غیره، گرفتاریهایی هستند که بعضاً ارتباط مستقیمی با گناهان، کفران نعمت و ناسپاسی انسان دارند.

حتی بر اساس روایات معصومین علیهمالسلام، عدم استجابت دعاها هم گاهی ریشه از همین حالت طغیان و روگردانی انسان از خداوند دارد.

بنابراین استغفار و توبه از گناهان را می‌توان مهم‌ترین عامل برای از میان رفتن مانع استجابت دعاها و درنتیجه برطرف شدن بسیاری از مشکلات و گرفتاریها باشد. همچنان که حضرت هود علیهالسلام خطاب به قومش فرمودند:

«اى قوم من! از پروردگارتان طلب آمرزش کنید، سپس به‌سوی او بازگردید تا (باران) آسمان را پی‌درپی بر شما بفرستد؛ و نیرویى بر نیرویتان بیفزاید! و گناهکارانه، روى (از حق) برنتابید»

«وَ یا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً وَ یَزِدْکُمْ قُوَّةً إِلىقُوَّتِکُمْ وَ لا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمینَ» (سوره هود، آیه 52)


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.