یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

نوشتم نامه‌ای با آه و زاری ...

جمعه, ۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰ ق.ظ


نوشتم نامه‌ای با آه و زاری

برای مه وشی زیبا نگاری

 

بنام آنکه مهرت در دلم ریخت

همو که عشق تو با جانم آمیخت

 

سلام ای دلبرم ای نازنینم

سلام ای تاج سر ای مه جبینم

 

سلام ای سرو قد ای گل عذارم

خبر خواهی اگر از حال زارم

 

ملالی نیست جز درد جدایی

کجایی ای گل نازم کجایی؟

 

نه پنهانی که پیدایت نمایم

نه پیدایی تماشایت کنم

 

 

 همه سوزم همه سوزم همه سوز

به عشقت ای عزیز عالم‌افروز

 

دو چشمم بی رخت نوری ندارد

دل من طاقت دوری ندارد

 

بیا از دوریت آن روزه‌دارم

که بر الله‌اکبر گوش دارم

 

دلم دکان عشق و احتیاج است

بیا ای مشتری جانم حراج است

 

تو که هفت‌آسمان را قبله‌گاهی

بهایش را بده نیمه نگاهی

 

غلط گفتم خطا رفتم ببخشا

جسورانه نمودم نامه انشا

 

تو آن می‌کن که بر آن میل داری

که در هستی تو صاحب‌اختیاری

 

ز دل غم‌نامه‌ی خود تا نوشتم

ببستم روی آن خوانا نوشتم

 

فرستنده:زمین ظلم و باطل

ز شهر آینه از کشور دل

 

خیابان جنون بازار غربت

کنار سوز نبش دار غربت

 

پلاک بی‌کسی از کوچه‌ی درد

غریب و خسته و تنها و شبگرد

 

ولی گیرنده:در صحرای غیبت

میان خیمه‌ی عشق و محبت

 

رسد نامه به دست شاه و مولا

عزیز فاطمه مهدی زهرا

 

سحر برد و دلم غرق نوا بود

که آن نامه‌رسان باد صبا بود

 

به دستش بوسه دادم گفتمش زار

جواب نامه‌ام را زود باز آر

  • ۹۵/۱۰/۱۰

شعر مهدوی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.