یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

حجت پناه زاده هستم؛ متأهل و دارای سه فرزند.
هرچند علاقۀ چندانی به ذکر سوابق و امتیازات علمی و تبلیغی ندارم، ولی با توجه به رسالت تبلیغی و از باب اعتمادسازی به مخاطب برای عرضۀ مطالب دینی، ناچارم چندکلمه‌ای راجع به سوابق خودم بنویسم.
بعد از دریافت مدرک دیپلم و تحصیل پیش‌دانشگاهی، در سال 1381 وارد حوزۀ علمیه شدم.
شش سال ابتدائی تحصیلات حوزوی را در حوزۀ علمیۀ شهرستان بناب و زیر نظر اساتیدی همچون آیت‌الله بنابی و حجج ‌اسلام اصغری، فاضلی هیدجی و صدر کریمی (حفظهم الله) گذراندم.
در سال 1385 با اجازه و تشویق استاد عزیزم آیت‌الله بنابی، مفتخر به تلبّس به لباس مقدس روحانیت شدم و از همان سال به‌صورت رسمی شروع به تبلیغات اسلامی نمودم.
در سال 1387 وارد حوزۀ علمیۀ قم شدم و علاوه بر تحصیل دروس رایج حوزوی، در رشتۀ کارشناسی معارف اسلامی و کلام اسلامی مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) فارغ‌التحصیل شدم.
با اتمام تحصیل پایه دهم حوزۀ علمیه، در سال 1390 وارد دروس خارج فقه و اصول اساتید و آیات عظام شدم و از اساتیدی همچون آیت‌الله سبحانی، استاد کریمی جهرمی، استاد نکونام گلپایگانی، استاد احمد عابدی، مرحوم استاد ترابی شهرضائی و علی‌الخصوص استاد قادر حیدری (حفظهم الله) بهره جستم.
همچنین همزمان با تحصیل دوره خارج فقه و اصول، مشغول تحصیل دوره سطح سوم (کارشناسی ارشد) کلام اسلامی در موسسۀ کلام اسلامی امام صادق علیه‌السلام (زیر نظر حضرت آیت‌الله سبحانی حفظه الله) شدم.
در طول تحصیل دروس خارج، موفق به دفاع از پایان‌نامۀ سطح سه حوزه علمیه با موضوع «احتجاجات انبیاء اولواالعزم در قرآن کریم» شدم و در حال حاضر نیز مشغول تدوین پایان‌نامۀ سطح چهار حوزه علمیه هستم.
از سال 1399 به وطن خودم یعنی شهرستان خوی مهاجرت کردم و هم‌اکنون در حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان مشغول تدریس دروس حوزه هستم.
در طول این دوران نیز، به حول الله به‌صورت مستمر و در بسیاری از ایام تبلیغی، مشغول تبلیغ احکام و معارف اسلامی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی بوده‌ام و خداوند متعال را بابت این نعمت بزرگ سپاس می‌گویم.
همچنین در این مدت موفق به تألیف کتب و مقالاتی شده‌ام که کتاب «ثمرات ظهور» و «مثل المؤمن» ازجمله این تألیفات است.
وبلاگی که پیش روی شماست از سال 1394 راه اندازی شده استاگر بخواهم هدف از را اندازی این وبلاگ را در چند جمله بیان کنم بهتر است چنین بگویم که گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم؛ اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛ مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛ و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند». این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.
ثواب این فعالیت‌های حوزوی و تبلیغی را (البته اگر این فعالیت مرضی پروردگار متعال باشد) تقدیم می‌کنم به روح مطهر حضرات معصومین علیهم‌السلام علی‌الخصوص صاحب و مولای حی و حاضرمان حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف.
از تمامی خوانندگان محترم و دنبال کنندگان این وبلاگ درخواست دارم که این حقیر فقیر روسیاه را از دعاهای خیر خود محروم ننمایند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.