یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

آرام باشید...

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۵۳ ق.ظ

شاید تصور می‌کنیم در این روزها و شبها که چند نفر فریب‌خورده مشغول تخریب اموال عمومی بوده و شعارهایی علیه نظام و ارزش‌های انقلابی و اسلامی می‌دهند، مقام معظم رهبری دچار اضطراب و دلهره شده‌اند!

در حالی این تصور اشتباهی است.

 

آقای علی خوش‌لفظ، بسیجی جانباز دوران دفاع مقدّس و راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» که چند روز پیش به شهادت رسید، یک سال پیش در دی 95 به همراه جمعی از ایثارگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیداری داشت.
در ضمن این دیدار به حضرت آقا عرض کرد:
اینکه آقا! شما خیلی دارید درد می‌کشید، زجر می‌کشید؛ به‌هرحال این بحث اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی را میگویید، این‌ها گوش نمی‌دهند. یک‌چیزی بگویید که ما آرام بشویم؛ ما همچنان فدائی شما هستیم؛ دوست داریم - شما بیشتر از این درد نکشید و این‌همه آزار نبینید؛ واقعاً گوش (نمی‌کنند)، نمی‌دانم؛ یعنی ما حاضریم فدائی بشویم و به‌هرحال بیفتیم جلو. یک نکته که آراممان کند (بگویید(.

مقام معظم رهبری پاسخ دادند:

«آرام باشید. این چیزهایی که شما می‌بینید، این‌ها حوادث طبیعی یک‌راه دشوار به سمت قلّه است؛ هیچ انتظار نباید داشت که اگر ما می‌خواهیم برویم به قلّه‌ی توچال یا قلّه‌ی دماوند، در راه چاله نباشد، سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد؛ مگر می‌شود؟ امّا داریم می‌رویم، داریم می‌رویم، عمده این است. اصلاً نگران نباشید؛ این حوادث وجود دارد؛ اگر این حوادث نبود باید تعجّب می‌کردید».

 

وقتی مسئولیت نظام به‌عنوان تکلیف و وظیفه‌ای سنگین از طرف خداوند بر گردن انسان باشد؛ وقتی حکومت نه برای طمع نفسانی، بلکه برای انجام این مسئولیت برعهده‌گرفته شده است؛ و وقتی اتکای انسان در این مسئولیت خطیر به خداوند قادر باشد، چه باک از این طوفان‌ها!

تا زمانی که نظام اسلامی حافظش خداوند است، تا زمانی که دعای خیر و عنایات حضرت صاحب‌الامر  علیه‌السلام مشمول این انقلاب است، و تا زمانی که نظام ما ناخدایی چون حضرت آقا دارد، به این نظام آسیبی نخواهد رسید.

و البته نباید فراموش کرد که تا می‌توانیم باید با مدیریت صحیح و اجرای عدالت، مانع از فساد و گرانی و نابسامان شویم.

  • ۹۶/۱۰/۱۰

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.