یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

آیت‌الله گوگل!

شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰ ب.ظ


امروزه اینترنت یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها است که مردم پاسخ سؤال‌های خود را در آنجا جستجو می‌کنند.

در این میان موتور جستجوگر گوگل که مهم‌ترین هدفش یافتن متن موردنظر در میان صفحات وب است، از بیشترین بازدیدکننده در میان کاربران برخوردار است.

 

استفاده از این موتور جستجوگر تا آنجا گسترش‌یافته که مردم جواب سؤالات دینی و وظیفۀ شرعی خود را نیز در آنجا جستجو می‌کنند.

صرف‌نظر از مزایای این نوع مراجعات و سهل‌الوصول بودن یافتن پاسخ برای پرسش‌ها، نباید از تهدیدات آن نیز غافل بود. چراکه حوزه دین‌داری و اعتقادی مردم چیزی نیست که برپای تعلیمات هر شخص و هر مکتبی شکل بگیرد. بلکه در این زمینه باید حساسیت نشان داد تا مبادا دچار گمراهی‌های عقیدتی گردید.

این تهدید وقتی اهمیت وافر خود را نشان می‌دهد که امروزه دشمنان اسلام و تشیع با تمام امکانات انسانی و مادی خود درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمین هستند. علی‌الخصوص که با نفوذ و فعالیت در فضای مجازی، شبهات و تحریفات بی‌شماری را باهدف تخریب و جلوگیری از تدین به این دین آسمانی وارد می‌کنند.

بنابراین لازم است مسائل اعتقادی و احکام شرعی خود را از افراد و نهادهای اسلام‌شناس که تخصص و تعهد لازم را در مسائل دینی دارند، اخذ کنیم. لذا اگر یافته‌های این نوع جستجوگرها از منابع معتبر و مطمئن دینی باشند، می‌توان به آن‌ها استناد کرد. والا نباید به‌راحتی آن‌ها را قبول کرد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.