یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

جوانمرد

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ب.ظ


اولین بار بود که می‌دیدم این‌طور کتک می‌خوره. اونم چه کتکی!

در تمام دعواهایی که ازش دیده بودم، همش دست بزن داشت و هیچ‌وقت کم نمی‌آورد؛ آخه هیکل خوش قدوقامتی داشت؛ همه ازش حساب می‌بردند؛ هیچ‌کس نمی‌تونست بهش "تو" بگه.

با خودم می‌گفتم: این همون جابره که من می‌شناسم؟! چش شده؟! چرا نمیزنه؟!

گذشت...

یه روز بهش گفتم: جابر! اون روز چِت شده بود؟!

جواب داد: کِی؟ چی رو میگی؟!

گفتم: همون روز که تو خیابون با اون پرایده شاخ به شاخ شدی و دعوات شد؛ طوری از ماشین پیاده شدی و سمت رانندش رفتی که گفتم الآن لت و پارش میکنی!

جابر جواب داد: مگه ندیدی؟!

گفتم: چی رو؟

گفت: همون دختر و پسر کوچیکش که تو ماشنش نشسته بودند!

گفتم: که چی؟!

جواب داد: اولش خون چشامو گرفته بود؛ می‌خواستم حالشو بگیرم؛ ولی یهو چشمم به بچه هاش افتاد؛ با خودم گفتم: جوونمردی نیست که جلوی چشم بچه هاش بزنمش؛ بعد هم خودمو به ضعیفی زدم و عمداً چند تا چک و لگد ازش خوردم؛ گفتم بزار بچه هاش کیف کنن که چه بابای قدرتمندی دارند!

دیگه نتونستم بهش چیزی بگم و با خودم گفتم: «الحق که جوونمردی»!

ناخودآگاه به یاد روایتی از امیرالمؤمنین علیه السلام افتادم که فرمودند:

أَشْرَفُ الْمُرُوءَةِ مِلْکُ الْغَضَبِ وَ إِمَاتَةُ الشَّهْوَةِ

شریف‌ترین مردانگی، مالک خشم بودن (کنترل خشم) و میراندن شهوت (کنترل شهوت) است.

  • ۹۵/۱۱/۲۵

جوانمرد

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.