یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

به نام دین، به کام دشمن

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶ ق.ظ

چه بسیار انسانهای روباهصفتی که برای به استثمار دیگران در جهت منافع دنیویشان، از نام دین و مکتب سوء استفاده کرده و خود را شخص موجهی جلوه میدهند.

جریانهای تکفیری، عزاداریهای موهون، هیئتها و مجالسی با محتواهای افراطی و وحدت شکن و دهها مثال دیگر، نمونههایی هستند که عدهای گمراه به نام دین و به کام خود عدۀ دیگر را دور خود جمع کردهاند و خواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف اسلام ناب و تقویت دشمن قدم برمیدارند.

بنابراین لازم است دقت کنیم که در چه مجالس و محافلی حاضر میشویم تا در این دام گرفتار نشویم.

همچنانکه خداوند، رسول گرامیاش را از حضور در مسجدی که منافقین در جهت ضربه زدن به اسلام تأسیس کرده بودند،[1] منع میکند و میفرماید:

«لا تَقُمْ فیهِ أَبَداً لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوىمِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فیهِ فیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا»[2]

(هرگز در این مسجد قیام به عبادت مکن و نماز مگزار؛ بلکه شایستهتر این است که به جاى این مسجد، در مسجدى قیام به عبادت کنى که شالوده آن در روز نخست بر اساس تقوا گذارده شده است و گروهى در آن به عبادت مشغولند که دوست مىدارند خود را پاکیزه نگه دارند).



[1] مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج‏5، ص: 110

[2] سوره توبه، آیه 108


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.