یادداشت‌های یک طلبه

یادداشت‌های یک طلبه

گاهی مطلبی تأثیرگذار می‌خوانم؛ سخنانی حکیمانه می‌شنوم؛ با نکاتی جالب مواجه می‌شوم.
اینجاست که حیفم می‌آید این مطالب را از دست دهم؛ نمی‌خواهم فراموششان کنم؛ و البته دوست دارم دیگران نیز از این مطالب بهره‌مند شود؛
مخصوصاً اگر این مطالب، کلام‌الله باشند که به عبارت خود قرآن «أحسن الحدیث» است؛
و یا فرمایشات معصومین علیهم‌السلام باشند که خودشان دربارۀ آن فرموده‌اند: «حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند».
این وبلاگ وسیله‌ای است برای این هدف تا چنین مطالبی ثبت‌ و منتشر شوند.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

عقیده مسیحیان منحرف این است که حضرت عیسی علیه‌السلام فرزند خدا و به یک معنى خود خدا است که براى بازخرید گناهان بشریت (نه براى هدایت و رهبرى آنها) آمده است و لذا به او لقب فادى (فدا شونده در برابر گناهان بشر) مى‏ دهند.

خداوند در برابر این ادعای بی دلیل، حضرت مسیح نیز فرستاده ای از خدا معرفی میکند که پیش از او نیز رسولان و فرستادگان دیگرى از طرف خدا آمده بودند (مَا الْمَسِیحُ ابْنُ مَرْیَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ‏).

این آیه در واقع جواب نقضی به مسیحیان است که «اگر رسالت از ناحیه خدا دلیل بر الوهیت و شرک است پس چرا درباره سایر پیامبران این مطلب را قائل نمى‏شوید»؟!

در ادامه دو پاسخ دیگر بر این ادعای پوچ مسیحیان میفرواید.

یکی اینکه  «مادر مسیح، زن بسیار راستگویى بود» (و امه صدیقه). این سخن اشاره به میکند که اولا کسى که داراى مادر است و در رحم زنى پرورش پیدا مى‏ کند و این همه نیاز دارد چگونه مى ‏تواند خدا باشد؟! و ثانیا اگر مادر او محترم است به خاطر این است که او هم در مسیر رسالت مسیح علیه‌السلام با او هماهنگ بود و از رسالتش پشتیبانى مى‏کرد و به این ترتیب بنده خاص خدا بود و نباید او را همچون یک معبود همانطور که در میان مسیحیان رائج است که در برابر مجسمه او تا سرحد پرستش خضوع مى ‏کنند، عبادت کرد»

پاسخ دیگر اینکه «او و مادرش هر دو غذا مى ‏خوردند» (کانا یَأْکُلانِ الطَّعامَ‏). کسى که این چنین نیازمند است که اگر چند روز غذا به او نرسد قادر بر حرکت نیست چگونه مى ‏تواند خدا یا در ردیف خدا باشد.

 

برگرفته از تفسیر نمونه، ج ‏5، ص 38 و 39

 

 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.